Daud
Snigmorder
(Kriminel)
|
Post by Daud on Sept 10, 2016 13:14:57 GMT
Bellock by var næsten helt dækket at mørket og de få lys som var der var kom fra vagter som ikke rigtig gik deres runder mest fordi de vidste der var ingen som ville lave ballade så længe de få unge folk som fandt det romantisk at mødes i nattens mørke som i de romantiske bøger som folk læste og så var der Daud den eneste civile som ikke prøvet at gemme sig under en kappe og hætte faktisk havde han sit normale brune arbejdstøj på fordi han havde ikke noget at gemme eller mere præcist han var meget bedre at gemme det han havde tænkt sig at gøre i nat
|
|
|
Post by Isabel Lily Faucus on Sept 11, 2016 11:57:59 GMT
Det virkede til at blive en stille aften i familiens hus og Isabel vidste at hun ikke ville have meget at give sig til, hvis hun forblev indendørs. Så som så tit, sneg hun sig ud af den bagerste dør der ledte ud til pavillionen og dernæst ud i haven, så hun kunne tage en havelåge ud til en lille bagvedliggende sidedage i Bellock. De boede så godt som inde midt i centrum af den hyggelige, lidt mørklagte by. Isabel tog sig tit en vandretur, men kom lidt senere hjem end planlagt, hvis noget underholdning fangede hendes interesse. Hun begav sig ned af sidegaden, mod den større gade og havnen, iført sin beige kjole, et par støvler og et lille kappe, hvor hætten lå halvt over hendes hoved. Hun behøvede jo ikke at skinne op som den adelige del af Faucus befolkning, men folk kendte hende efterhånden godt. Hun var ret velset iblandt aftenens strejfere. De unge som ældre, der kom på byens kroer og havde det skægt. Selv søgte Isabel dog bare imod havnen for at se hvad natten bragte..
|
|
Daud
Snigmorder
(Kriminel)
|
Post by Daud on Sept 11, 2016 13:53:23 GMT
Daud så en kvinde med beige kjole og en lille kappe gå forbi ham så han løftede op en trækasse op over skulderen og begyndte at gå mod havnen som kvinden åbenbart også skulle hen han havde fået et job at give nogle urter til en maske fest i en kro på havnen ikke noget direkte ulovlige urter men kirken mente det var djævelens ting fordi folk som indtog dem blev meget afslappet og ikke tænkte så meget over hvad de gjorde hvad var grunden til han skulle give dem og han kom ved siden af kvinden i den beige kjole og sagde venligt ”godaften frøken hvis det er i orden med dem at jeg spørger dem hvorfor er de ude så sent uden” han havde ingen ide om hvem han talte med han håbede bare på at de kunne have en samtale til da de nåede til havnen selvom han måtte sige hun ikke så så dårlig ud så måske hvis hun var interessant ville han inviterer hende til maske festen han havde fået to masker så han selv kunne komme ind til festen og tage en gæst med
|
|
|
Post by Isabel Lily Faucus on Sept 11, 2016 18:22:26 GMT
Isabel havde nær hoppet op af skræk, idet en høj, stor skikkelse stod ved siden af hende. Hun havde jo hætten på! Hvordan kunne hun have været så dum? Den tog en god del af udsynet til siderne og det kunne hun godt have brugt især nu hvor det var mørkt. Hun slog blikket op imod manden og tog et godt kig ned over hans mørke ansigt. Der var ikke meget lys til at oplyse dem med. Kun nogle olielygter som svagt oplyste i det hvalfedt, som de selv producerede i store mængder her på Faucus. ,, Godaften.", svarede Isabel hurtigt, lidt flygtigt. ,, Naturligvis; jeg har hørt at der skulle blive afholdt en maskefest på havnen og ville se hvordan stemningen stod til dernede.", fortalte hun nu mere afslappet og så imod den havn, som de langsomt nærmede sig. ,, Tillad mig at spørge; hvem er De? Jeg husker ikke at have set Dem her før.", det eneste hun lagde mærke til var den trækasse som han bar på ryggen, men det sagde jo ikke hvem han var.
|
|
Daud
Snigmorder
(Kriminel)
|
Post by Daud on Sept 11, 2016 18:52:54 GMT
Daud smilede venligt tilbage til hende ”de ved godt at man skal være inviteret der ind for at kunne komme ind og man skal have maske på så ingen tager deres daglige problemer med sig ind og nyde alt det sjove så meget mere men hvis de vil have et navn kan de kalde mig mister Corvo” han var stærkt i tvivl om den her kvinde var blevet inviteret til festen hun virkede lidt for fin til at blive inviteret så han hev en maske op fra trækassen masken var sort med et blå mynster som lignede fjer og ville dække hele ansigtet ud over undermunden så man kunne stadig have den på hvis man ville have noget at spise og den havde et bånd dækket af sorte fjer som ville holde masken på og hvis hun satte hendes hår op ville man ikke kunne se hendes hårfarve han havde en anden maske som lignede den første på et prik og drikke og han rakte den til hende og sagde ”hvis de er ikke inviteret kunne de komme ind med mig som frøken Corvo hvis de er interesseret i en nat hvor de er væk fra det ansvar deres navn normalt giver dem”
|
|
|
Post by Isabel Lily Faucus on Sept 11, 2016 19:12:03 GMT
Isabel var godt klar over at det var en fest med invitationer, men hun var ikke i tvivl om at hun kunne komme ind uden problemer, hvis vagterne så hendes ansigt. Forskellen var dog, at hun slet ikke ville ind, grundet den hun var. ,, Det er jeg klar over, men tænkt ikke på det. Jeg har slet ikke lyst til at komme med ind til festen.", svarede hun i første omgang, men det var inden at han inviterede hende med ind til festen. Dog løftede hun brynene meget overrasket idet han sagde, at det kunne være at hun ville væk fra det ansvar som hendes navn normalt gav hende. Igen så hun hen på ham ,, Ved De hvem jeg er?", spurgte hun så.
|
|
Daud
Snigmorder
(Kriminel)
|
Post by Daud on Sept 11, 2016 19:33:28 GMT
”Ingen ide men er heller ikke her fra det er også meningen ved festen” sagde han fuldkommen roligt selvom han var ret sikker på hun var noget betydningsfuldt for det var kun en som var meget vigtigt eller troede de var vigtige men han var ret sikkert på hun ikke løg eftersom hendes kjole så ud til at være af meget god kvalitet og han sagde nysgerrig ”hvorfor vil de så gå til festen hvis de ikke har lyst til at komme ind til den det er som de adelige som har så mange retter af de er nødt til at kaste op halvvejs bare for at have nok plads til det hele” han vidste godt det aldrig rigtigt skete men den historie gik stadig rundt iblandt de fattige men han sagde det for at finde ud af hun var en af de adelige godt nok en ret dum en eftersom at tale med en fremmed midt om natten med ingen livvagter med sig det bad om at blive kidnapning
|
|
|
Post by Isabel Lily Faucus on Sept 12, 2016 11:28:54 GMT
Afslørede hendes kjole og kappe alligevel for meget? Det gjorde som sådan heller ikke noget. Isabel var ikke ude på at lege skjul på egen ø, men hun ville bare gerne blende ind og holde sin autoritet lidt diskret, hvis hun kunne slippe afsted med det. Hun fnes kort af den fremmede mands bemærkning om de adelige. ,, Det er nu ikke en historie jeg har hørt før.", gav hun til kende, som hun skænkede ham et ekstra blik ,, Jeg kunne godt tage et kig ind, hvis du alligevel har en ekstra invitation.", tænkte hun højt. De havde jo maske på.
|
|
Daud
Snigmorder
(Kriminel)
|
Post by Daud on Sept 12, 2016 14:39:47 GMT
Han var nu sikker på hun var en adelig han kunne ikke bruge det til noget nu men måske kunne han det i fremtiden og han smilede venligt til hende og sagde ”udmærket frøken Corvo selvom jeg håber de vil blive der længere når de først kommer der det er trods alt i hver dag de kan tale med folk for første gang anden gang” og han så frem de var efterhånden noget frem til kroen den havde tre etager med rigtige glas vinduer selv alle vinduer var dækket til med stof og man kunne svagt høre musik der ind fra og Daud rakte hende masken og sagde ”hvis jeg var dem ville jeg sætte deres hår op for nemmere gemme hvem de er”
|
|